Wednesday, December 23, 2009

Ilmu


"bukan mudah untuk mengapai bintang yang berkelipan"

Dear my business partners,

Congratz for those who attended IMP class last night. Keep it up!

And to those who doesn't... Please... please.. please do not hesitate to come.

Tujuan kelas diadakan bukan tujuan nak menganiya, tapi untuk membantu ANDA dalam meneruskan business ini.

Yes.. nak kaya, nak banyak duit.. mestilah ada pengorbanan sewajarnya. Bak kata CDM Misah "Takde orang lagi yang berjaya sampai CDM tanpa pergi ke kelas"

Kalau nak tahu, kelas rabu ialah inti pati business ini. Please treat this business seriously. Kalau yang masih mengeluh tu nape asyik tak dapat2.. sila muhasabah diri dulu ok. DOn't blame other people..

Ape dah ade ilmu yang mantap ke sampai tak perlu datang ke kelas? Kita sanggup spend 10 years in school utk dapat SPM, pastu spend another 5 years untuk dapat degree. All together 15 years of life we spend studying! Untuk ape? Untuk dapat kan first pay RM2000!

So do you think untuk dapatkan 5 angka boleh diam2 duduk goyang kaki ke?Semua ini perlukan ILMU yang mantap. Takde istilah goyang2 kaki dapat duit. In order for u to get more, u need to gain knowledge first! No short cut!

I've faced so many obstacles, rejections etc. But it didn't stop me there. Kenapa? Sebab ade kelas IMP. IMP ini ibarat satu suntikan semangat yang perlu ada dalam semua orang yang buat biznes ini. Esp for SM.

I salute for those coming all the way from Putrajaya, and ada yang datang dari Kota Tinggi sangup yang redah jam pelbagai untuk sampai ke kelas. Bagi lah seribu satu macam alasan pun... kenapa yang duk Johor boleh sanggup turun? Pk2 lah sendiri.

Bukan susah mana pun, just spend 2 hours weekly je to attend the class. Ingat upline bukan senantiasa akan berada disisi kita 24/7, maka kita yang dah join ni kene lekas pandai. Tu yang ada SM sampai 5-6 bulan. Batang hidung kat kelas rabu pun jarang2 nampak.. kejap ada kejap x de. Kalau orang yang sarat mengandung 9 bulan pun boleh pergi ke kelas, orang yang tak mengandung nak bagi alasan ape senggugut ke?

Allah itu adil. Dia akan tengok kesungguhan kita, kalau kita sendri malas berusaha .. tau nak senang je rasa2 rezeki tu mudah tak nak sampai pada kita?


D- DOA
U-USAHA
I- ISTIQOMAH
T-TAWAKAL

Mesti ada 4 element di atas... setakat Doa sahaja belum mencukupi. Ingat!

2 comments:

  1. we should start understand what DUIT is all about.. Doa, Usaha, Istiqomah & Tawakal.. agree.

    ReplyDelete
  2. betulll,kelas IMP hari rabu sangat sangat sangat penting utk kita maju dalam biz ni..sapa yg slalu tak dtg kelas "pendek nyawa..dalam biz ni"

    and to All SM,ni advice dari pemimpim slalu ckp: please slalu ingat ini biz kita sendiri bukan biz upline...kita yang mencorak biz kita sendiri..jatuh bangun biz kita,semuanya di tangan kita.

    ReplyDelete